اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
غارت انگشتر و شمشیر امام حسین(ع) در کربلا
چگونه ممکن است انگشتری امام حسین(ع)که از ذخائر نبوت ، و شمشیری که از ذخائر ولایت است، به غارت بروند؟
به تصریح تاریخ و نقل سید ابن طاووس، شمشیر و انگشتر امام حسین(ع) که در کربلا به غارت رفت، غیر از شمشیر و انگشتر امامت بود که امام حسین(ع) آن را به فرزندشان امام سجاد(ع) سپردند.
غارتگر انگشتر امام حسین(علیه السلام) طبق آنچه در منابع آمده: «بجدل بن سليم كلبى» بود که انگشتر امام حسین(عليه السلام) را با قطع انگشت آن حضرت به چنگ آورد.
در جواب این شبهه که مگر این انگشتر از ذخائر نبوت نبوده که به یغما رفته؟ می گوئیم که: بنا به نقل سيد بن طاووس اين انگشتر غير از آن انگشترى است كه از ذخائر نبوت است و امام حسین(ع) آن را به فرزندش على بن الحسين(عليه السلام) داده است.
اما شمشير امام حسین(ع) را هم که «جُميع بن خلق» يا «اسود بن حنظله» گرفت. به تصریح تاریخ شمشیر غير از ذوالفقار است كه از ذخائر امامت شمرده مى شود.(1)،(2)
پی نوشت:
(1). رجوع شود به: بحارالانوار، ج 45، ص 52 و 57-58؛ كامل ابن اثير، ج 4، ص 78؛ ارشاد مفيد، ص 468؛ مقتل الحسين مقرّم، ص 284-285 و ملهوف (لهوف)، ص 177-179.
(2). گرد آوري از کتاب: عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها، سعید داودی و مهدی رستم نژاد،(زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى)، امام على بن ابى طالب عليه السلام، قم، 1388 ه. ش، ص 356.
پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی
غارت انگشتر،غارت شمشیر،انگشتر امام،انگشتر امام حسین،غارت انگشتر امام حسین،غارت انگشتر در کربلا،غارت انگشتر امام حسین در کربلا،غارت انگشتر امام حسین در عاشورا،غارت شمشیر امام حسین،غارت شمشیر امام حسین در کربلا،غارت انگشتر و شمشیر امام حسین(ع) در کربلا،غارت انگشتر امام حسین در عاشورا